Coraz ciężej znaleźć elementy w naszym życiu, w które nie wkroczył odważnie internet. Zamówienie jedzenia, taksówki, biletu, wizyty u lekarza, zakupy, filmy, wiadomości, a nawet bardzo często praca. Im więcej czynności wymienimy tym częściej natkniemy się na te, które sieć oplotła już swoimi mackami. Nie inaczej wygląda sprawa w przypadku drukarni. Ich internetowe odpowiedniki coraz śmielej rozpychają się łokciami na rynku. Czy tradycyjny model funkcjonowania odejdzie do lamusa?
Niekoniecznie. Oba rozwiązania posiadają bowiem swoje wady i zalety. Drukarnie z dostępem przez sieć zapewniają przede wszystkim stały i nieprzerwany dostęp do usług. Przez 24 godziny na dobę możemy składać zamówienia i edytować swoje projekty. Jako że część pracy wykonujemy sami, a firmy mają mniejsze koszty utrzymania nie musząc opłacać drogich placówek stacjonarnych – posiadają atrakcyjniejsze cenniki. Czy te zalety potrafią przyćmić zalety tradycyjne?
Drukarnia etykiet
Największą przewagą drukarni stacjonarnej jest zdecydowanie fizyczna obsługa i osobisty kontakt z fachowcami. Pozwala to na konsultacje, testowe wydruki i możliwość zobaczenia wstępnego projektu na miejscu. Możliwość wysłuchania porad, sugestii, czy nawet negocjacji specyficznych rodzajów wiązanych zamówień to rzecz niezwykle istotna. Wszak doświadczona drukarnia etykiet może już na wstępie odradzić początkowo wybraną opcję z racji na posiadane doświadczenie w takich realizacjach. W wersji internetowej projekt najzwyczajniej w świecie zostanie zrealizowany bez mrugnięcia okiem. Dodatkowo nie wszyscy lubią wykonywać część pracy za pracowników i cenią sobie sam fakt obsługi. Zamawiając przez internet wiele rzeczy musimy wykonać sami. Załadowanie plików, wybór formatów, skalowanie. Podstawowe czasochłonne czynności, które nie każdy chce robić i nie każdy lubi.
Obie formy posiadają swoje wady i zalety. Na chwilę obecną internetowe odpowiedniki są skierowane bardziej do mniejszych odbiorców chcących zaoszczędzić niewielką kwotę, oraz dla bardziej doświadczonych ludzi wiedzących co konkretnie i jak chcą wydrukować. Wówczas wizyta w placówce i osobisty kontakt nie są koniecznością.